Instagram Facebook
VZHŮRU NAHORU

VŠE  /  PĚŠÍ  /  FERRATY  /  MTB  /  S DĚTMI  /  OSTATNÍ

 Máme rádi a používáme:

Single Trail Moravský Kras

Vysocina Bike

Rychlebské stezky









Mauskarspitze (C) (2373 m)

Mauskarspitze (C) (2373 m)

Rakousko - Vysoké Taury | Ferraty | 2016-07-14
Během včerejšího výletu na Graukogel nám počasí vyšlo na jedničku. Dnes ráno nás pohled z okna sice potěšil azurovou oblohou, ale podle předpovědi má po poledni přijít bouřka a vytrvalý déšť - nebudeme to tedy přehánět a dáme si jenom menší ferrátku na protějším kopci. Vzhůru na horu!


Délka:
3,1 km
Stoupání / klesání:
350 m / 350 m
Náročnost:


GPS trasa:
GPX


Z Bad Hofgasteinu vyjíždíme lanovkou Schlossalmbahn do její nejvyšší stanice a tady se před námi otevírá nádherné panorama, kterému v pozadí vévodí ostře řezaná hora s velkým křížem, ve kterém se odráží ranní slunce. To ještě netušíme, že právě tento vrchol je naším dnešním cílem. Na Schlossalmu najdete spoustu atrakcí pro děti - průlezky, skály ve tvaru zvířat, velmi krátké dětské ferraty na vyzkoušení různých náročností, možnost sjezdu na terénní koloběžce nebo tříkolce do prostřední stanice, vyhlídkové pěší trasy různých délek a mnoho dalšího - a to všechno hned u lanovky. Kromě toho je tu třeba i náročnější ferrata Hochalmblick náročnosti E. Ta ale není naším cílem, my jsme si vybrali ferratu Mauskarspitze, slibující přechod přes lanový most.


Klikni pro větší foto


Rozcestník nás neomylně směruje k naší ferratě a my vycházkovým krokem procházíme okolo jezírka s vodotryskem k lanovce Hohe Scharte. Po cestě míjíme nástup na krátkou ferratu Kleine Scharte, kde bychom si mohli natrénovat D/E úsek, ale tentokrát ji oželíme a pokračujeme dál.



Stejnětak míjíme nástup na ferratu Weitmoser, přes kterou bychom se sice dostali na stejný vrchol, ale ta se nám zdá příliš jednoduchá a nezajímavá. A tak šlapeme dál prudce nahoru po sjezdovce, pod jejíž horní stanicí by se měl nacházet nástup naší ferraty.



U nástupu jsme zhruba za 45 minut a spolu s námi skupinka německých důchodců, kteří mají stejný plán jako my. Jako první vyrážíme na stěnu my - prvních několik C úseků je spíš na zahřátí a pocitově působí spíše jako B. Skála má dostatek přirozených úchytů, není příliš kolmá a nejsou zde žádné hladké plotny.



Velmi rychle tak přicházíme k počátku 30m lanového mostu, který se sestává z jednoho spodního lana, dvou postranních a jednoho horního jistícího lana. Tady někteří členové naší dvoučlenné skupinky lehce zaváhají, ale nakonec se hecnou a lanový most s přehledem přeběhnou jako nic.



Pak už následuje kolmo vzhůru několik dalších B a C úseků nepříliš velké náročnosti. Občas se objeví menší traverz, pod náma je sice hloubka, ale není problém se pevně a stabilně zachytit a stát.





Pouze na konci jednoho C úseku je záludnější mírně exponovanější úsek, kde to chce trochu odvahy. Skála je trochu hladká a chce to jen pořádně se zapřít nohama.




Ale i tento úsek snadno přelezeme a nacházíme schránku s předvrcholovou knihou.



Pak už je před námi jenom pár snadných B úseků...



... a už na nás vykukuje vrcholový kříž.



Jsme na menším předvrcholu a od hlavního vrcholu nás odděluje jen malé sedýlko, na kterém je také položeno jistící lano.





Na předvrcholu je zaražený i menší brácha hlavního vrcholového kříže.



Přes sedlo už vede jenom několik snadných úseků náročnosti A/B a B, takže je konečně i čas na úsměvy do objektivu.



A za chvíli už se pod křížem kocháme pohledem do protějšího zeleného údolí. Výstup samotnou ferratou nám trval okolo jedné hodinky, podle oficiálních údajů by se měl zvládnout i za 45 minut.



Na obloze stále téměř azuro, bouřka prozatím nikde, nicméně nenecháváme nic náhodě a spěcháme normálkou dolů ke stanici lanovky, kde si dáváme zasloužený oběd.



Slibovaná bouře skutečně přichází během oběda a k autu už přicházíme s prvními kapkami - načasování perfektní.


Odkaz na mapy.cz




Výlety na tomto webu jsou záznamem našich osobních cest, nejedná se o návody. Podmínky na uvedených trasách se mohou v čase změnit, neručíme za jejich aktuální schůdnost či sjízdnost. Při plánování vašich vlastních cest vždy zohledňujte svůj fyzický a zdravotní stav, stejně jako úroveň svých schopností. Nepodceňujte aktuální povětrnostní podmínky a vybavení k zajištění své bezpečnosti, zejména při pohybu ve vysokohorském terénu a na zajištěných cestách.

Copyright (c) 2014-2021 Vzhůru Nahoru