VŠE / PĚŠÍ / FERRATY / MTB / S DĚTMI / OSTATNÍ |
Máme rádi a používáme: |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mauskarspitze (C) (2373 m)Rakousko - Vysoké Taury | Ferraty | 2016-07-14Během včerejšího výletu na Graukogel nám počasí vyšlo na jedničku. Dnes ráno nás pohled z okna sice potěšil azurovou oblohou, ale podle předpovědi má po poledni přijít bouřka a vytrvalý déšť - nebudeme to tedy přehánět a dáme si jenom menší ferrátku na protějším kopci. Vzhůru na horu!
Z Bad Hofgasteinu vyjíždíme lanovkou Schlossalmbahn do její nejvyšší stanice a tady se před námi otevírá nádherné panorama, kterému v pozadí vévodí ostře řezaná hora s velkým křížem, ve kterém se odráží ranní slunce. To ještě netušíme, že právě tento vrchol je naším dnešním cílem. Na Schlossalmu najdete spoustu atrakcí pro děti - průlezky, skály ve tvaru zvířat, velmi krátké dětské ferraty na vyzkoušení různých náročností, možnost sjezdu na terénní koloběžce nebo tříkolce do prostřední stanice, vyhlídkové pěší trasy různých délek a mnoho dalšího - a to všechno hned u lanovky. Kromě toho je tu třeba i náročnější ferrata Hochalmblick náročnosti E. Ta ale není naším cílem, my jsme si vybrali ferratu Mauskarspitze, slibující přechod přes lanový most. Klikni pro větší foto Rozcestník nás neomylně směruje k naší ferratě a my vycházkovým krokem procházíme okolo jezírka s vodotryskem k lanovce Hohe Scharte. Po cestě míjíme nástup na krátkou ferratu Kleine Scharte, kde bychom si mohli natrénovat D/E úsek, ale tentokrát ji oželíme a pokračujeme dál. Stejnětak míjíme nástup na ferratu Weitmoser, přes kterou bychom se sice dostali na stejný vrchol, ale ta se nám zdá příliš jednoduchá a nezajímavá. A tak šlapeme dál prudce nahoru po sjezdovce, pod jejíž horní stanicí by se měl nacházet nástup naší ferraty. U nástupu jsme zhruba za 45 minut a spolu s námi skupinka německých důchodců, kteří mají stejný plán jako my. Jako první vyrážíme na stěnu my - prvních několik C úseků je spíš na zahřátí a pocitově působí spíše jako B. Skála má dostatek přirozených úchytů, není příliš kolmá a nejsou zde žádné hladké plotny. Velmi rychle tak přicházíme k počátku 30m lanového mostu, který se sestává z jednoho spodního lana, dvou postranních a jednoho horního jistícího lana. Tady někteří členové naší dvoučlenné skupinky lehce zaváhají, ale nakonec se hecnou a lanový most s přehledem přeběhnou jako nic. Pak už následuje kolmo vzhůru několik dalších B a C úseků nepříliš velké náročnosti. Občas se objeví menší traverz, pod náma je sice hloubka, ale není problém se pevně a stabilně zachytit a stát. Pouze na konci jednoho C úseku je záludnější mírně exponovanější úsek, kde to chce trochu odvahy. Skála je trochu hladká a chce to jen pořádně se zapřít nohama. Ale i tento úsek snadno přelezeme a nacházíme schránku s předvrcholovou knihou. Pak už je před námi jenom pár snadných B úseků... ... a už na nás vykukuje vrcholový kříž. Jsme na menším předvrcholu a od hlavního vrcholu nás odděluje jen malé sedýlko, na kterém je také položeno jistící lano. Na předvrcholu je zaražený i menší brácha hlavního vrcholového kříže. Přes sedlo už vede jenom několik snadných úseků náročnosti A/B a B, takže je konečně i čas na úsměvy do objektivu. A za chvíli už se pod křížem kocháme pohledem do protějšího zeleného údolí. Výstup samotnou ferratou nám trval okolo jedné hodinky, podle oficiálních údajů by se měl zvládnout i za 45 minut. Na obloze stále téměř azuro, bouřka prozatím nikde, nicméně nenecháváme nic náhodě a spěcháme normálkou dolů ke stanici lanovky, kde si dáváme zasloužený oběd. Slibovaná bouře skutečně přichází během oběda a k autu už přicházíme s prvními kapkami - načasování perfektní. Odkaz na mapy.cz |
Výlety na tomto webu jsou záznamem našich osobních cest, nejedná se o návody. Podmínky na uvedených trasách se mohou v čase změnit, neručíme za jejich aktuální schůdnost či sjízdnost. Při plánování vašich vlastních cest vždy zohledňujte svůj fyzický a zdravotní stav, stejně jako úroveň svých schopností. Nepodceňujte aktuální povětrnostní podmínky a vybavení k zajištění své bezpečnosti, zejména při pohybu ve vysokohorském terénu a na zajištěných cestách. |
Kdo jsme | Kontakt | Podmínky používání | Copyright (c) 2014-2021 Vzhůru Nahoru |