Instagram Facebook

Vysocina Bike

Rychlebské stezky

Kleine

Na Téryho chatu z Tatranskej Lomnice (2015 m)

Slovensko - Vysoké Tatry | Pěší | 05/10/2017

Je konec září, ve výškách nad 2 000 m už padá sníh a na velké túry do velehor už to tuto sezónu moc nevypadá. Před náma je ale prodloužený víkend, který by bylo škoda nevyužít. Volíme tedy poklidnější pobyt na základně poblíž Tatranské Lomnice, odkud provedeme pár jednodenních výpadů do vyšších poloh. A jeden z nich bude nejklasičtější výlet ve Vysokých Tatrách - výšlap na Téryho chatu. Vzhůru nahoru!

Rakousko - Štýrsko | Pěší | 28/06/2017

Jedeme na výlet! Dnes nás nečekají žádné velké rekordy, žádné ferraty, ani náročné lezení. Vyrážíme do Medvědí soutěsky, oblíbené to výletní destinace nejen Vídeňáků. Čeká nás spousta lávek, žebříků, (snad) vodopádů a možná i nějaký ten vrchol. Vzhůru nahoru!

Česko - Jeseníky | Pěší | 09/06/2017

Kudy na Kraličák? Z české strany vede na vrchol několik možných turistických tras, jen z Dolní Moravy je možné dostat se tam třemi způsoby - po červené přes Klepáč, údolím po žluté, anebo po modré přes Sušinu. My si během našeho výletu užijeme hned dvě z uvedených cest. Vzhůru na horu!

Rakousko - Rax | Pěší | 06/06/2017

Raxalpe je jedno z nejbližších pohoří rakouských Alp, nachází se jenom hodinu cesty autem od Vídně, a tak je ideální na krátké víkendové dobrodružství. V minulosti jsme tu už prozkoumali ferraty Teufelsbadstubensteig (B), Alpenvereinssteig (B), Hans von Haidsteig Klettersteig (C/D), ale na nejvyšší vrchol této náhorní plošiny jsme se ještě nepodívali. A to je potřeba změnit. Vzhůru na horu!

Česko - Krkonoše | Pěší | 12/03/2017

Zářez na střeše Rakouska už máme, ale nejvyšší hora Česka nám tu ještě chybí. Na Sněžku je možné dostat se snadno a rychle díky nově zrekonstruované lanovce přímo z Pece pod Sněžkou. My si ale chceme užít celý víkend, a tak si Sněžku vyjdeme celou pěšky a ještě si výšlap rozdělíme na dva dny s přespáním na Luční boudě. A aby to nebylo tak úplně jednoduché, vydáme se na ni v zimě. Vzhůru na horu!

Rakousko - Korutany | Pěší | 29/10/2016

Zima klepe na dveře, na Lysé hoře bylo letos už po kolena sněhu, v Alpách na ledovcích nedávno připadlo půl metru prašanu, ale v nižších polohách je ještě stále to pravé babí léto. A toho musíme využít. Před námi je prodloužený víkend, a tak startujeme auto a vyrážíme do malého lázeňského městečka Bad Kleinkirchheim v Rakouské spolkové zemi Korutany. Vzhůru na horu!

Rakousko - Hochschwab | Pěší | 01/09/2016

Po minulém výletu na nejvyšší horu Rakouska si chceme trochu odpočinout, a tak se tento víkend vydáváme na túru, která je na internetu popisovaná jako pohodová hřebenovka v severních vápencových Alpách, jejíž nejvyšší bod nepřesahuje 2277 m. Vzhůru nahoru na Hochschwab!

Rakousko - Vysoké Taury | Pěší | 18/08/2016

Ležím na rozpálené pláži v blízkosti chorvatské Rogoznice, popíjím dnes už asi třetí skleničku místního Karlovačka a moje pohorky odpočívají v poklidu v kufru auta. V Alpách už nějaký ten týden prší, nad 3000 m občas i sněží a na zdolávání vrcholů to rozhodně není. A tak jsme si zajeli o něco dál na jih užít trochu tepla. V tom na mobilu zapípá dlouho očekávaná SMS z Brna: "Počasí vypadá dobře. Jdeme na to!". Následující ráno tedy balíme kufry a vyrážíme zpátky na sever - už za dva dny poskočím z nulové nadmořské výšky až téměř ke čtyřem tísícům. Vzhůru na horu!